ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

برای جذب آهن بیشتر، اسفناج را پخته مصرف کنید

  • کد خبر: ۹۳۶۱۸
  • ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
برای جذب آهن بیشتر، اسفناج را پخته مصرف کنید
متخصصان می‌گویند در اسفناج موادی مانند اوکسالیک اسید وجود دارد. این اسید به طور طبیعی با کلسیم و آهن موجود در اسفناج ترکیب شده و همین موضوع جذب این مواد از سوی بدن را بسیار دشوار می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، اسفناج یکی از غنی‌ترین سبزیجات است که طرفداران بسیاری دارد. این گیاه یکی از منابع مناسب آهن است که برای بسیاری از کارکرد‌های بدن به ویژه فرآیند خون سازی اهمیت دارد. کم خونی ناشی از فقر آهن یکی از بیماری‌های رایج در جهان محسوب می‌شود و داشتن یک رژیم غذایی غنی از آهن می‌تواند از بروز آن جلوگیری کند.

یکی از سوالاتی که درباره اسفناج مطرح می‌شود، خام خوردن یا پختن این سبزی است. برخی خواص خام آن را بیشتر می‌دانند و برخی دیگر بر خواص پخته شده آن تاکید دارند.

متخصصان می‌گویند در اسفناج موادی مانند اوکسالیک اسید وجود دارد. این اسید به طور طبیعی با کلسیم و آهن موجود در اسفناج ترکیب شده و همین موضوع جذب این مواد از سوی بدن را بسیار دشوار می‌کند. خوشبختانه زمانی که اسفناج پخته می‌شود این ترکیبات از یکدیگر جدا شده و باعث سهولت در جذب آهن موجود در آن می‌شود.

از این رو، اگر به دنبال تامین آهن مورد نیاز بدن به وسیله مصرف اسفناج هستید، بهتر است این گیاه را به صورت پخته شده استفاده کنید. براساس برآورد‌های انجام شده، یک فنجان اسفناج خام تنها ۰.۸ میلی گرم آهن و ۳۰ میلی گرم کلسیم دارد. این در حالی است که یک فنجان اسفناج پخته دارای ۶.۵ میلی گرم آهن و ۲۴۵ میلی گرم کلسیم است.

از سوی دیگر، زمانی که اسفناج پخته می‌شود، به میزان قابل توجهی کوچک‌تر می‌شود. از این رو، افراد می‌توانند ۵ برابر بیشتر اسفناج پخته شده بخورند. نیاز‌های افراد مختلف به آهن متفاوت است و این موضوع از جنبه جنسیتی و شرایط جسمانی فرد می‌تواند تغییر کند.

یک مرد روزانه به ۸ میلی گرم آهن نیاز دارد. زنان پیش از یائسگی باید روزانه ۱۸ میلی گرم آهن مصرف کنند. این در حالی است که زنان باردار نیاز روزانه ۲۷ میلی گرم به آهن دارند. به همین دلیل توجه به تامین آهن مورد نیاز بدن ضروری است. با گنجاندن اسفناج به عنوان یک منبع غنی از این عنصر به رژیم غذایی روزانه، می‌توانید نیاز بدن را با سهولت تامین کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->